Hebt u al eens gedacht aan voedingssupplementen?


Vul uw voeding aan met voedingssupplementen

Oudere mensen hebben een andere levensstijl dan jongeren. En dit is ook logisch. Naarmate je ouder wordt krijg je een andere verbranding, stofwisseling en botopbouw. Door deze veranderingen kunt u er baat bij hebben om uw dagelijkse voeding aan te vullen met voedingssupplementen. Weet u niet zo goed waar u moet beginnen? Dat snappen wij heel goed, er is ook zo veel aanbod. Met hulp van Aafje helpt u een beetje op weg.


 

Vitamine D

Het lichaam heeft vitamine D nodig om calcium uit voeding op te nemen. Daarnaast zorgt vitamine D voor de versterking van botten én speelt het een belangrijke rol bij het opbouwen van het immuunsysteem. Een grote bron van vitamine D is zonlicht. Als aanvulling kunt u 20 microgram vitamine D per dag innemen.

Magnesium, zink en calcium

Om het risico op vallen te verkleinen is het van belang om uw botten en spieren sterk te houden. Om dit te stimuleren wordt u geadviseerd om regelmatig te bewegen. Maak een mooie herfstwandeling of alleen al een blokje om is goed voor uw botten en spieren. Om de bot- en spieropbouw te stimuleren kunt u calcium tabletten slikken. Calcium tabletten kunt u ook gecombineerd met zink en magnesium kopen.

Vitamine B12

Vitamine B12 ondersteunt de algehele fitheid en concentratie. Ter ondersteuning kunt u vitamine B12 supplementen innemen. Vermoedt u dat u een vitamine B12 tekort heeft, dan kunt u het beste een afspraak maken met de huisarts. Hij of zij onderzoekt in welke mate u een tekort heeft en hoe dit tekort behandeld dient te worden.

Multivitaminen

Als complete aanvulling op de dagelijkse voedingsinname kunt u multivitaminen innemen. Deze zijn goed voor onder voor andere extra energie, een goede weerstand en ter ondersteuning van het hart.

Geef een reactie