Meer contact in tijden van Corona. Lees meer over het ouderenfonds

Behoefte aan meer contact?

Veel dienstverleners van Met hulp van Aafje kunnen hun werk niet goed uitvoeren doordat zij, net zoals vele andere, thuis gestrand zijn door de voorzorgmaatregelen die getroffen worden om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Veel ouderen raken hierdoor in isolement doordat zij geen bezoek kunnen ontvangen en zij nóg minder makkelijk de deur uit kunnen. Wij willen juist deze doelgroep graag een (virtuele) helpende hand bieden. Het Ouderenfonds biedt u de mogelijkheid om met iemand te bellen, te schrijven of zelf meer online te zijn. 

 












1. Een telefoontje van de Zilverlijn

De Zilverlijn is een gratis belservice voor mensen die het leuk vinden om regelmatig een praatje te maken aan de telefoon. Of u nu de behoefte heeft aan een goed gesprek of een luisterend oor, iedereen is welkom.
Deelname is gratis;
– Getrainde, enthousiaste vrijwilligers;
– Een telefoontje duurt ongeveer 20 minuten;
– Wekelijks of tweewekelijks, op een vast dagdeel. 

Zelf vrijwilliger worden kan natuurlijk ook!

Klik hier om meer te lezen over de Zilverlijn









2. Post ontvangen met Schrijfmaatje

Een kaartje op de mat of een brief in de bus: het is altijd leuk om post te krijgen! Met Schrijfmaatje schrijft u met iemand die uw interesses deelt en wisselt u uit wat u bezighoudt. Iets voor u? Het Ouderenfonds brengt u in contact met een passend Schrijfmaatje. U geeft uw verzoek door: post ontvangen én ook versturen of alleen ontvangen. Het Ouderenfonds maakt een match. Er is geen wachttijd dus het postcontact kan direct beginnen! Ook voor tijdelijk contact tijdens de coronacrisis kunt u een Schrijfmaatje aanvragen.

Meer over Schrijfmaatje











3. Wegwijs op internet met Welkom Online

Wilt u wegwijs worden op het internet? Contact houden met anderen via social media? Videobellen met uw kleinkinderen? Start dan met het gratis, laagdrempelige en online lesprogramma Welkom Online. U leert stap voor stap van alles over bijvoorbeeld videobellen, filmpjes bekijken, online zoeken en social media.

Vanwege het coronavirus is er een Helpdesk Welkom Online opgezet waar u naar toe kunt bellen met online en digitale vragen. U kunt de Helpdesk Welkom Online bereiken van 9u tot 17u op 088-344 2000. Wilt u meteen zelf aan de slag om digitaal vaardiger te worden? Dat kan op www.welkomonline.nl

Lees meer over Welkom online!